طبق مصاحبههایی که با مشتریان رستوران و کافه انجام دادیم، یکی از اطلاعات مهمی که با توجه به آن رستوران یا کافه انتخاب میشود منو است و بر همین اساس، نقشه و مسیریاب بلد امکان نمایش منو را برای رستوران و کافهها فعال کرده است. صاحبان رستوران و کافه میتوانند به راحتی اطلاعات منوی خود را در بلد وارد کنند و در صورتی که قیمت و یا آیتم آن با گذشت زمان عوض شد از پنل صاحبان کسب و کار آن را به روز کنند.
گام اول: ادعای مالکیت
برای دسترسی به پنل ویرایش منو، ابتدا باید مالکیت رستوران یا کافه خود را در بلد ثبت کنید. این مسیر بسیار ساده بوده و در پنج دقیقه با تلفن ثابت رستوران یا کافه خود، مالکیت آن را در نقشه به نام خود میکنید. پس از آن شما میتوانید اطلاعات منوی رستوران یا کافه را وارد کرده و یا تغییر دهید. در صورتی که قبلا برای رستوران و یا کافه خود ادعای مالکیت را در نقشه بلد ثبت کردهاید گام دوم را انجام دهید.
برای درخواست مالکیت، باید ابتدا اپلیکیشن بلد را باز کنید و سپس رستوران یا کافه خود را بر روی نقشه جستجو کنید. اگر از قبل توسط مشتریانتان ثبت شده باشد میتوانید آن را ببینید. در غیر این صورت، خودتان میتوانید رستوران یا کافهتان را به نقشه اضافه کنید. سپس با استفاده از دکمه “من صاحب این کسب وکار هستم” وارد فرایند ثبت ادعای مالکیت شده و با وارد کردن شماره ثابت رستوران یا کافهتان، در کمترین زمان مالکیت کسب و کار خودتان را در نقشه تجربه کنید!

گام دوم: ورود به پنل کسبوکار
فقط کافی است که نوار سمت راست اپلیکیشن بلد را به سمت وسط بکشید و روی گزینه “ورود به پنل کسبوکار” کلیک کنید و یا به آدرس business.balad.ir مراجعه کنید و گزینه “ورود به پنل” را بزنید.
گام سوم: مدیریت منو
بر روی گزینه “مدیریت منو” در قسمت کسبوکارهای شما کلیک کنید.

گام چهارم: ساخت منو
در اینجا میتوانید با استفاده از گزینه “افزودن دستهبندی جدید به منو” دستهبندیهای مورد نظر برای منو خودتان را بسازید. (دستهبندی در واقع کمک میکند که مشتریان شما بتوانند راحتتر غذا یا نوشیدنی موجود در منوی شما را پیدا کنند.) سپس با استفاده از گزینه “افزودن آیتم جدید به دسته بندی” آیتمهای غذایی یا نوشیدنی رستوران یا کافهتان را به همراه قیمت و توضیحات مورد نظرتان وارد کنید. (توضیحات شامل مواد تشکیل دهنده غذا یا نوشیدنی، گیاهی و یا گوشتی بودن آن میتواند باشد) همچنین میتوانید با استفاده از قسمت “افزودن تصویر” برای هر یک از آیتمهای منو عکس آن را نیز اضافه کنید. (مشاهدات ما نشان داده است که رستوران یا کافه با عکس در منو زنگ بیشتری از کاربران دریافت میکند.)

در این مرحله منوی شما آماده شده است.
در صورتی که پس از مدتی این اطلاعات نیاز به ویرایش و به روز رسانی داشت به آسانی میتوانید مجددا از همین مسیر تغییرات را اعمال کنید.
امیدواریم که این توضیحات توانسته باشد شما را به درستی در این قابلیت پیش برده باشد. در صورت وجود هر گونه سوالی، میتوانید در بخش دیدگاههای همین صفحه سوال خود را از تیم پشتیبانی بلد بپرسید.
منو رو وارد کنم تماس به رستورانم بیشتر میشه؟