چگونه از نظرات آنلاین مشتریان، برای پیشرفت کسب و کارمان استفاده کنیم؟

0

اگر شما هم کسب‌و‌کارتان را روی نقشه بلد ثبت کرده باشید و این مدت، نظراتی از سوی کاربران دریافت کرده باشید، احتمالا با من هم عقیده خواهید بود که نظرات مثبت مشتریان باعث رشد ما می‌شوند و نظرات منفی می‌توانند خوشنامی ما را از بین ببرند. طبق آخرین تحقیقات، ۹۳٪ از مصرف کنندگان می‌گویند نظرات آنلاین در تصمیم‌گیری آنها در خرید تاثیرگذار است و۸۵٪ آنها به نظرات آنلاین به اندازه توصیه اطرافیانشان اعتماد می‌کنند.

تقریبا نیمی از افراد، ملاک اولیه‌شان برای انتخاب یک کسب و کار، حداقل ۴ ستاره بودن آن است و آنهایی که امتیازشان کمتر از ۳.۳ باشد را اصلا بررسی نمی‌کنند. اهمیت نظرات کاربران حتی از امتیازها هم بیشتر است. مردم وقتی در خرید جدی باشند، نظرات را می‌خوانند و ۸۲٪ آنها با خواندن نظرات دیگران تصمیم قطعی به خرید یک کالا یا سرویس می‌گیرند.

به بیان دیگر، یک مشتری رضایت‌مند، یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی برای شماست و یک مشتری ناراضی، می‌تواند کابوسی برای پیشرفت کسب و کارتان باشد.

 چگونه از نظرات، بیشترین بهره را ببریم؟

اینکه مردم درباره کسب و کار شما چه نظری بدهند و یا حتی نظری بنویسند یا نه، در کنترل شما نیست. اما این دلیل نمی‌شود که شما دست روی دست بگذارید و هیچ کاری در این مورد نکنید. نظرات مشتریان به شما این امکان را می‌دهد که کیفیت برندتان را به دیگران نشان دهید، با مشتریان‌تان ارتباطی پایدار شکل دهید و به مخاطبان‌تان نشان دهید چقدر برای‌شان ارزش قائلید. با در نظر گرفتن همه این موارد، ما در این مطلب، نکاتی را یادآوری می‌کنیم که باعث می‌شود بیشترین بهره را از بازخوردهای مشتریانتان ببرید

 دلیلی برای تعریف و تمجید فراهم کنید

اگر نظر خوبی می‌خواهید، تجربه خوبی فراهم کنید. بهترین ابزارهای بازاریابی هم نمی‌توانند سرویس‌دهی بد و بی‌کیفیت را جبران کنند. پس مهم‌ترین نکته این است که مشتری، قبل از ترک کردن فروشگاه یا بستن وب‌سایت شما، خوشحال و راضی باشد.

 به همه نظرات توجه کنید

شاید به خاطر بومی بودن نقشه بلد و محبوبیت آن بین کاربران ایرانی، نظرات مشتریان‌تان روی بلد را جدی‌تر بگیرید و برای آنها زمان بیشتری بگذارید. اما از سایت‌های دیگری که در آنها حضور دارید هم نباید غافل نشوید. لازم است زمانی کافی هم برای Google Maps، TripAdvisor، FourSquare و سایت‌های مشابه در نظر بگیرید.

 خودتان نظر مشتریان را بپرسید

همه سرشان شلوغ است. خیلی از افراد، اگر به آنها یادآوری نکنید، برای نوشتن نظر وقت نمی‌گذارند. اما طبق آخرین مطالعات، ۶۰٪ افراد، در صورتی که به نوشتن نظر تشویق شوند، این کار را انجام می‌دهند. پس یک پیامک یا ایمیل با مضمون «چقدر از خدمات ما رضایت داشتید؟» یا «نظرتان را برای ما بنویسید»، کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

 مسیری راحت برای دریافت نظرات فراهم کنید

می‌توانید لینک کسب‌و‌کارتان روی نقشه بلد را همراه پیام یادآوری برای مشتریان‌تان بفرستید تا بعد از دریافت پیام، سردرگم نباشند که حالا چطور باید نظر بنویسم.  با این کار در کمترین زمان ممکن می‌توانند نظرشان را در مورد کسب و کار شما ثبت کنند.

 بابت نظرات مثبت تشکر کنید

اگر کسی زمانی از روزش را برای نوشتن نظر مثبت در مورد کسب و کار شما گذاشته، کمترین کاری که شما باید انجام بدهید، وقت گذاشتن برای پاسخ دادن به اوست. با این کار نه تنها او را خوشحال‌تر می‌کنید، به دیگران هم نشان می‌دهید که چقدر حرفه‌ای و مشتری‌مدار هستید.

 به نظرات منفی با دقت پاسخ دهید

باید متشخص و حرفه‌ای به نظرات منفی پاسخ دهید. بابت تجربه ناخوشایند، از مشتری‌تان عذرخواهی کنید و به آنها بگویید که شرایط را اصلاح خواهید کرد. شاید بد نباشد برای جبران این تجربه، تخفیف، هدیه و یا پیشنهاد ویژه‌ای در نظر بگیرید.

 کل تیم‌تان را در این موضوع مشارکت دهید

بهتر است همه کارکنان شرکت و یا فروشگاه شما، در جریان نظرات آنلاین باشند. می‌توانید پاداشی هم برای کارکنانی که نظر مثبت دریافت می‌کنند در نظر بگیرید. احتمالا با این روش، تلاش بیشتری برای خوشحالی مشتری خواهند کرد.

 نظرات مشتریان‌تان را بازتاب دهید

با به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان روی وب‌سایت‌تان، برای مشتریان جدید قابل اعتمادتر و معتبرتر خواهید بود.

یک گام بزرگ در پیشرفت کسب و کارتان

بخش نظرات کاربران، یکی از اولین بخش‌هایی است که یک خریدار پیش از انتخاب یک کالا یا سرویس بررسی می‌کند. یک نظر مثبت و با جزئیات که توسط مشتری رضایت‌مند شما نوشته شده باشد، چندین برابر مطالبی که توسط نویسندگان شما نوشته و در وب‌سایت‌تان منتشر شده باشد، در انتخاب مشتری تاثیر می‌گذارد. پس هر چقدر که روی این موضوع زمان و انرژی بگذارید، نتیجه‌اش را خواهید گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.