بیمارستان های ویژه ویروس کرونا تبریز

    بیمارستان های ویژه ویروس کرونا تبریز

    بیمارستان های کرونا تبریز این روزها پذیرای بیماران کرونایی در این شهر هستند. تعداد زیاد، تراکم مراجعین و مشکلات جسمی بیماران رسیدن به‌موقع آنها به بیمارستان را با دشواری‌هایی روبرو کرده است. این روزها همه دنیا با همه‌گیری ویروس کرونا درگیر است. با وجود تلاش‌های زیاد برای رفع این مشکل و شکست دادن این ویروس، بیماری کماکان در حال گسترش است. به همین دلیل نیز بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی در مقیاس زیاد با مشکلاتی روبرو هستند. در این میان مواردی مانند پذیرش بیماران کرونایی نیز دستخوش همین مشکلات بوده و نیازمند دقت بیشتری است. از کمبود تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی تا کادر درمان و خدمات آنها، همه چیز در شرایط خاص و ویژه‌ای می‌گذرد. به همه این دلایل تلاش می‌شود تا بیمارانی که امکان بستری و مراقبت از آنها در خانه وجود دارد، به بیمارستان منتقل نشده و تخت‌های بیشتری برای بیماران بدحال و نیازمند باقی بماند. در این شرایط لازم است همانند مراقبت از بیمار کرونایی در بیمارستان، اجرای دقیق نکات بهداشتی در منزل نیز تا بهبود کامل ادامه یابد. این کار از انتشار آلودگی و مبتلا شدن تعداد بیشتر به این ویروس جلوگیری می‌کند. هر یک از افراد می‌توانند برای کمک به بهبود این شرایط در مراحل گوناگون کمک کنند. از جمله در انتقال بیماران به بیمارستان و طی نمودن مراحل بستری و بیمارستان های کرونا تبریز، انجام صحیح مراحل کار نقش مهمی ایفا می‌کند. همچنین برای رساندن بیماران به بیمارستان کرونایی تبریز راه‌های آسان و مطمئنی وجود دارد. استفاده از اپلیکیشن بلد می‌توانید به لیست بیمارستان‌های کرونایی تبریز دسترسی داشته باشید. همچنین آدرس بیمارستان‌های کرونا، شماره تلفن و نظرات کاربران نیز در بلد قابل دسترسی است. علاوه براین در صورت نیاز به تست کرونا می‌توانید به صفحات تست کرونا دسترسی داشته باشید. لازم است افراد نیز با مراعات نکات بهداشتی خاص این دوران، نظیر شستشوی مداوم و مکرر دست‌ها با آب و صابون و ضدعفونی آنها با الکل ۷۰ درصد از انتشار آلودگی پیشگیری کنند. همچنین از روبرو شدن با افراد بیمار در شرایط بستری بیماران کرونایی و نیز پس از ترخیص بیمار کرونایی جدا جلوگیری شود. از دیگر نکاتی که اجرای آن کماکان باید ادامه یابد، جلوگیری از رفت‌وآمد بی‌مورد و حضور در جمع‌هایی است که می‌توانند باعث انتشار بیشتر آلودگی و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری باشد. رعایت این نکات و پروتکل‌های بهداشتی، در کاستن از آمار آلودگی و ابتلا تأثیر شایانی دارد.

    • ۴٫۷(20 نفر)
    بیمارستان

    تبریز،کوچه باغ،خ. برگی،خ. بهار

    • ۴٫۵(30 نفر)
    بیمارستان

    تبریز،باغ شمال،بلوار آذربایجان،بلوار آزادی;تبریز،باغ شمال،بلوار آزادی،خ. هلال احمر

    • ۳٫۵(36 نفر)
    کلینیک درمانی

    تبریز،مارالان،بلوار آزادی،خ. پارسا

    سوالات متداول

    • در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمان شهر تبریز برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته اند. لیست بیمارستان های کرونا شهر تبریز را می‌توان به آسانی از طریق سایت و اپلیکیشن بلد جستجو و به آنها دسترسی پیدا کرد. هم‌چنین مواردی مانند شماره تماس، آدرس و ساعات کاری بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و مسیر رسیدن به آنها را نیز به‌خوبی مشخص شده است.

    • بسیاری از مردم در زمان نیاز به بیمارستان های کرونا شهر تبریز از اسامی و محل این بیمارستان‌ها اطلاع کافی ندارند. این اطلاعات را می‌توان به‌راحتی از طریق اطلاعات موجود در سایت و اپلیکیشن بلد یافت. این اپلیکیشن لیست بیمارستان های کرونا شهر تبریز و آدرس آنها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هم‌چنین شماره تماس و ساعات کاری بیمارستان‌ها از دیگر اطلاعاتی است که می‌توان از طریق سایت بلد به آنها دسترسی پیدا کرد.

    • شرایط بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های کرونا شهر تبریز به تجویز پزشک صورت می‌گیرد. هر مورد مشکوک با علائمی نظیر دردهای عضلانی، سرفه، درد قفسه سینه، آبریزش بینی، تنگی نفس و استفراغ، حالت تهوع مکرر و نظیر این موارد باید فوراً به پزشک مراجعه نماید. بعد از معاینات و تست‌های لازم در صورت تشخیص کرونا، یک سری مراقبت از بیمار کرونایی تجویز می‌شود. اما اگر اوضاع بیمار رو به وخامت گذاشت یا با بررسی پزشک و اسکن دستگاه تنفسی، میزان درگیری ریه بیش از ٪۵۰ تشخیص داده شد، نیاز به بستری در بیمارستان وجود دارد. همچنین در افرادی که سطح اکسیژن خون آنها کمتر از ۹۰ بوده یا به دلیل بیماری‌های خاص، زمینه‌ای و بارداری متمایز باشند، توصیه به بستری صورت می‌گیرد.

    • افرادی که پس از بهبودی از بیماری کرونا از بیمارستان ترخیص می‌شوند، تا مدت‌ها تحت تأثیر این بیماری بوده و از نظر بنیه و ملاحظات بهداشتی به توجه ویژه نیاز دارند. از جمله باید از صرف انرژی زیاد در فعالیت‌های فیزیکی و ورزش‌های سخت پرهیز کرده و در عین حال بنیه بدنی خود را تقویت کنند. هم‌چنین تغذیه و استراحت آنها باید کنترل شده و به دستورات پزشک متخصص در این زمینه توجه کنند. اطرافیان نیز ضمن استفاده از ماسک و مراعات نکات بهداشتی با این افراد و ترشحات تنفسی آنها تماس نداشته باشند. استفاده از دستکش یکبار مصرف، شستشوی دست‌ها با آب و صابون و استفاده از الکل برای ضدعفونی نیز کماکان باید ادامه داشته باشد.