بیمارستان های ویژه ویروس کرونا قم

    بیمارستان های ویژه ویروس کرونا قم

    بیمارستان های کرونا قم این روزها با مراجعه بیماران کرونایی زیادی روبروست که برای مداوا به این مراکز مراجعه می کنند. علاوه بر تراکم بیماران و خدمات مربوط به پذیرش و مراقبت از بیمار کرونایی در بیمارستان، حجم زیاد تردد در شهر و مسیریابی این بیمارستان‌ها نیز به چالشی برای شهروندان تبدیل شده است. بسیاری افراد از این مسیرها آگاهی نداشته و با توجه به بعد مسافت و بی‌اطلاعی از آدرس‌ها، ساعت‌ها در ترافیک شهر سرگردان می‌شوند. زمان ارزشمندی که اغلب برای بیماران از نظر حفظ جان و سلامتی بسیار حیاتی است. خوشبختانه سایت نقشه و مسیریاب بلد برای رفع این مشکل اطلاعات خوبی در نظر گرفته است. وجود مسیریاب فعال در این اپ کمک می‌کند تا حتی بدون شناخت شهر قم، بتوانید به‌راحتی نشانی بیمارستان های کرونا قم را از روی نقشه بیابید و در کمترین زمان و سرراست‌ترین مسیر به سمت آن حرکت کنید. آگاهی از گره‌های ترافیکی و نقشه آلودگی هوا نیز از دیگر امکانات این سایت برای کاربران است که در بهتر و سریع‌تر رسیدن به مقصد کمک می‌کند. لیست بیمارستان های کرونا قم نیز در این سامانه ثبت شده که برای رسیدن به آنها و انتخاب مرکز مورد نظر بسیار مفید و کاربردی است. در بلد هم‌چنین شماره تماس و آدرس این مراکز و نیز نظرات سایر کاربران را با شما در میان می‌گذارد که در قالب کامنت در سامانه موجود است. همه این موارد کمک می‌کند تا در شرایط بهتری بیمار کرونایی را به بیمارستان های کرونا قم منتقل کرده و در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی نمائیم. کرونا بیماری ویروسی با مشخصات ویژه و قدرت سرایت بالاست که به مراقبت‌های خاص و دقیقی برای بهبود نیاز دارد. به‌علاوه از آنجا که قدرت سرایت‌پذیری این بیماری فوق العاده بالاست، نیاز به رعایت فاصله و نکات بهداشتی برای عدم سرایت آلودگی و بیماری به سایرین بسیار اهمیت دارد. در این شرایط ضروری است افراد رعایت فاصله اجتماعی را تا حد امکان نموده و از حضور بدون ماسک در جمع و فضاهای عمومی اکیدا خودداری نمایند. در مورد افراد بیمار بستری در بیمارستان کرونا قم نیزاستفاده از ماسک در مواجهه با آنها کاملا ضروریست. اگر قصد رسیدگی به کارهای بیمار در منزل یا بیمارستان های کرونا قم را دارید، استفاده از دستکش یکبار مصرف، شستشوی کامل و اصولی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه و ضدعفونی آنها با الکل ۷۰ درصد پس از هر بار تماس با بیمار و ترشحات تنفسی یا لباس آلوده به ادرار و مدفوع او ضروری است. از دیگر موارد ضروری در این مراقبت‌ها شستشوی وسایل شخصی و لباس‌های فرد بیمار با آب ۶۰ تا ۹۰ درجه و پودر یا مایع لباسشویی به‌طور جداگانه است. آن هم به ترتیبی که سایر افراد تماس زیادی با این وسایل نداشته و در نهایت نیز شستشو و ضدعفونی دست‌ها به ترتیبی که ذکر شد انجام شود.

    • ۴٫۰(30 نفر)
    بیمارستان

    قم،بلوار بهشتی،خ. چمران شمالی

    • ۳٫۷(17 نفر)
    بیمارستان

    قم،جاده قم،خ علوی،بیمارستان امام رضا

    • ۳٫۷(9 نفر)
    بیمارستان

    قم ، پردیسان ، کنارگذر بلوار امام علی (ع)، مابین میدان شهدای منا و شهدای فردو

    • ۳٫۶(25 نفر)
    بیمارستان

    قم،آذر،خ. طالقانی

    • ۴٫۳(21 نفر)
    بیمارستان

    قم،باجک 1،خ نوزده دی،بیمارستان کامکار عرب نیا

    • ۳٫۷(23 نفر)
    بیمارستان

    قم،زنبیل آباد،خ. زنبیل آباد،بلوار ابوعلی سینا

    سوالات متداول

    • در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمان شهر قم برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته اند. لیست بیمارستان های کرونا شهر قم را می‌توان به آسانی از طریق سایت و اپلیکیشن بلد جستجو و به آنها دسترسی پیدا کرد. هم‌چنین مواردی مانند شماره تماس، آدرس و ساعات کاری بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و مسیر رسیدن به آنها را نیز به‌خوبی مشخص شده است.

    • بسیاری از مردم در زمان نیاز به بیمارستان های کرونا شهر قم از اسامی و محل این بیمارستان‌ها اطلاع کافی ندارند. این اطلاعات را می‌توان به‌راحتی از طریق اطلاعات موجود در سایت و اپلیکیشن بلد یافت. این اپلیکیشن لیست بیمارستان های کرونا شهر قم و آدرس آنها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هم‌چنین شماره تماس و ساعات کاری بیمارستان‌ها از دیگر اطلاعاتی است که می‌توان از طریق سایت بلد به آنها دسترسی پیدا کرد.

    • شرایط بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های کرونا شهر قم به تجویز پزشک صورت می‌گیرد. هر مورد مشکوک با علائمی نظیر دردهای عضلانی، سرفه، درد قفسه سینه، آبریزش بینی، تنگی نفس و استفراغ، حالت تهوع مکرر و نظیر این موارد باید فوراً به پزشک مراجعه نماید. بعد از معاینات و تست‌های لازم در صورت تشخیص کرونا، یک سری مراقبت از بیمار کرونایی تجویز می‌شود. اما اگر اوضاع بیمار رو به وخامت گذاشت یا با بررسی پزشک و اسکن دستگاه تنفسی، میزان درگیری ریه بیش از ٪۵۰ تشخیص داده شد، نیاز به بستری در بیمارستان وجود دارد. همچنین در افرادی که سطح اکسیژن خون آنها کمتر از ۹۰ بوده یا به دلیل بیماری‌های خاص، زمینه‌ای و بارداری متمایز باشند، توصیه به بستری صورت می‌گیرد.

    • افرادی که پس از بهبودی از بیماری کرونا از بیمارستان ترخیص می‌شوند، تا مدت‌ها تحت تأثیر این بیماری بوده و از نظر بنیه و ملاحظات بهداشتی به توجه ویژه نیاز دارند. از جمله باید از صرف انرژی زیاد در فعالیت‌های فیزیکی و ورزش‌های سخت پرهیز کرده و در عین حال بنیه بدنی خود را تقویت کنند. هم‌چنین تغذیه و استراحت آنها باید کنترل شده و به دستورات پزشک متخصص در این زمینه توجه کنند. اطرافیان نیز ضمن استفاده از ماسک و مراعات نکات بهداشتی با این افراد و ترشحات تنفسی آنها تماس نداشته باشند. استفاده از دستکش یکبار مصرف، شستشوی دست‌ها با آب و صابون و استفاده از الکل برای ضدعفونی نیز کماکان باید ادامه داشته باشد.