مراکز تزریق واکسن کرونا در ارومیه

    مراکز تزریق واکسن کرونا در ارومیه

    همزمان با طرح واکسیناسیون سراسری، در مراکز واکسیناسیون کرونا ارومیه نیز تزریق واکسن کرونا آغاز شد. متقاضیان دریافت واکسن می‌توانند در سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا عضو شده و از آخرین رده سنی اعلام شده برای دریافت واکسن آگاه شوند. متقاضیان ثبت نام واکسن کرونا در ارومیه می‌توانند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند و با انتخاب نزدیک‌ترین محل تزریق واکسن کرونا از بین مراکز واکسیناسیون و خانه بهداشت‌ها، در نوبت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند. همچنین مرکز خودرویی تزریق واکسن کرونا در ارومیه نیز از مراکز تزریق واکسن کرونا است. آدرس مراکز واکسیناسیون کرونا ارومیه، در سایت و اپلیکیشن بلد در دسترس عموم قرار گرفته است. اپلیکیشن و سایت بلد، شماره تلفن و آدرس مراکز تزریق واکسن کرونا را در صفحه مرتبط آن، بیان کرده است. برای آگاهی از ساعت کاری مراکز واکسیناسیون کرونا ارومیه نیز می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن بلد مراجعه کنید. در مراکز تزریق واکسن کرونا ارومیه انواع واکسن آسترازنکا، سینوفارم چینی و کوبرکت ایرانی تزریق می‌شود. پیش از مراجعه به مراکز تزریق واکسن کرونا برای دریافت واکسن افراد باید پرونده پزشکی و سلامت خود را بررسی کنند و سابقه مشکلاتی چون عکس‌العمل‌های آلرژیک شدید و حساسیت به هر دارو یا واکسن را با پزشک معالج خود، در میان بگذارند. همچنین در صورتی که در زمان اعلام نوبت واکسیناسیون، افراد درگیر کرونا بودند و یا علائم آن را داشته باشند، نباید واکسن بزنند و تنها پس از بهبودی کامل و تایید پزشک است که می‌توانند اقدام به دریافت واکسن کنند. نکته دیگر آن است که شب پیش از واکسیناسیون کرونا، باید استراحت کافی داشته و به میزان مکفی آب و مایعات بنوشند تا در روز تزریق واکسن کرونا، شرایط عمومی مناسبی داشته باشند. برای انجام واکسیناسیون کرونا داشتن کارت ملی ضروری است. به علاوه هر فرد باید تمامی شرایط جسمانی، سوابق بیماری‌های زمینه‌ای، ارثی، خاص یا سرطان را به اطلاع مسئولین مرکز تزریق واکسن کرونا، برساند. واکسن کرونا هم واکسنی‌ست با عوارض خاص خود مشابه هر واکسن دیگری. افراد ممکن است پس از دریافت هر دوز از واکسن از مراکز واکسیناسیون شهر خود، علائم جسمی خفیفی مانند تب، خستگی و یا بی‌حالی از خود نشان دهند. از همین رو رعایت نکاتی که از سوی پزشکان توصیه می‌شود چون مصرف غذا و مایعات کافی و رعایت نکات بهداشتی الزامی است.

    سوالات متداول

    • لیست مراکز تزریق واکسن کرونا در شهر ارومیه را در اپلیکیشن بلد می‌توانید به راحتی پیدا کنید. در این سایت علاوه بر آدرس مراکز تزریق واکسن، ساعت کاری و شماره تماس نیز موجود است. همچنین نظرات کاربرانی که تزریق واکسن را انجام داده نیز قابل دسترسی است.

    • ساعت کاری مراکز تزریق واکسن کرونا شهر ارومیه به طور معمول از 8 صبح تا 16 است. اما برای دانستن زمان دقیق ساعت کاری مراکز واکسیناسیون کرونا شهر ارومیه، به نقشه و مسیریاب بلد مراجعه کنید.

    • واجدین شرایط تزریق واکسن کرونا با مراجعه به سامانه ثبت نام واکسیناسیون وزارت بهداشت (سامانه غربالگری سلامت) و ورود اطلاعات خود شامل کد ملی و شماره تلفن می‌توانند برای دریافت نوبت واکسن اقدام کنند.

    • واکسن‌های آسترازنکا ساخت کشور کره جنوبی یا ایتالیا، سینوفارم ساخت چین و کووبرکت ساخت ایران، در مراکز تزریق واکسن کرونا شهر ارومیه مورد استفاده قرار می گیرند.