از آنجا که شما هم روی لینک این مطلب کلیک کردهاید و الان در حال خواندن آن هستید، احتمالا از اهمیت نوشتن نظرتان روی نقشه بلد آگاه هستید و میدانید که با مشارکت در این کار، تا چه اندازه به خودتان و دیگران کمک میکنید. پس قدم بعدی این است که با دید بازتری نگاه کنید و ببینید برای چه جاهایی میتوانید نظر بنویسید.
اگر روی نقشهٔ بلد یا نقشهها و مسیریابهای دیگر، یک دور کوتاه بزنید و بعضی نظرات نوشته شده در مورد مکانهای مختلف را بخوانید، متوجه خواهید شد که برای بسیاری از کاربران، نظر نوشتن محدود شده به رستورانها و کافهها و باشگاههای ورزشی. وقتی در مورد یک مسیر پیادهروی یا یک کارواش یا درمانگاه دنبال اطلاعات هستید، نظرات بسیار کمتری پیدا میکنید. به همین دلیل در این مطلب با هم مکانهایی که میتوان در مورد آنها نظر نوشت را مرور میکنیم تا بتوانیم نظرات مفیدتری روی نقشه و مسیریاب بلد ثبت کنیم.
به طور کلی برای هر مرکزی که خدمات یا محصولی را به ما ارائه میدهد، میتوانیم نظر بنویسیم. بیایید برای سادهتر شدن ماجرا، مراکز ثبت شده روی نقشه را به چند گروه کلی تقسیم کنیم.
مراکز فرهنگی و تفریحی و جاذبههای گردشگری
جدای از رستوران و کافه و آبمیوه فروشی و … که در این مطلب مفصل در مورد آنها صحبت کردهایم ، سینماها، پارکها، گالریها، مراکز بازی، هتلها و جاذبههای گردشگری، جاهایی هستند که می توانیم در مورد آنها نظر بنویسیم و برای مخاطبانمان، تفریح دلچسبتری فراهم کنیم. خودتان را جای خواننده نظر بگذارید. اینکه از قبل بدانید فلان پارک، زمین بازی برای کودکان دارد یا نه، چقدر برای عبور کالسکه کودک مناسب است، مسیر ویژه دوچرخه دارد یا نه، مطمئنا در انتخابتان تاثیر زیادی خواهد داشت و تفریح لذتبخشتری برایتان رقم میزند.
مراکز خدماتی
خیلی از ما برای رسیدگی و تعمیر ماشینمان، تعمیرگاه مورد اعتمادی را میشناسیم و هر بار با خیال راحت به همان تعمیرگاه مراجعه میکنیم. حالا خودتان را جای مسافری بگذارید که ماشینش در شهر شما خراب شده و روی نقشه بلد، به دنبال یک تعمیرگاه خوب و نزدیک است. اینجاست که نظر نوشته شده توسط شما و دیگران در مورد همان تعمیرگاه مورد اعتمادتان به داد آن مسافر میرسد. در صورتی که اگر به نظرات کاربران دیگر دسترسی نداشت، نمیتوانست از کیفیت تعمیرگاههای مختلف مطلع شود و انتخاب درستی داشته باشد.
این موضوع در مورد تمام مراکز خدماتی اتفاق میافتد. پس از نوشتن نظر در مورد تعمیرگاه، کارواش، خشکشویی، لولهکشی و … غافل نشوید.
دستهٔ دیگری از مراکز خدماتی، شعبات بانکها، دفاتر بیمه، دفاتر پلیس +10، دفاتر خدمات الکترونیک شهر و پیشخوان دولت هستند که گذارمان، زیاد به آنها میافتد. پس اگر به هرکدام از این مراکز مراجعه داشتهاید و از کیفیت و سرعت سرویسدهی یا نحوه برخورد پرسنل، راضی و یا ناراضی بودهاید، تجربهتان را روی نقشه بلد با دیگران به اشتراک بگذارید. گاهی به دلیل اتفاقات مختلف مثل گسترش ویروس کرونا، ساعت کاری این مراکز تغییر میکند، نوشتن این اطلاعات نه تنها به کاربران دیگر کمک میکند، بلکه تیم پشتیبانی بلد هم از این موضوع به صورت گستردهتری استفاده میکنند تا این تغییر ساعت برای همهٔ مکانهای مشابه اتفاق بیفتد.
مراکز درمانی
فکر میکنم مراکز درمانی بیشتر از هر جای دیگری، ارزش وقت گذاشتن و نوشتن نظر داشته باشد. شرایط بیماری، به اندازه کافی برای شخص بیمار و اطرافیانش سخت و نگران کننده است. اگر ما بتوانیم با به اشتراک گذاشتن تجربهمان در انتخاب مرکز درمانی به دیگران کمک کنیم، بار روانی بزرگی را از دوششان برداشتهایم. بیمارستانها، درمانگاهها، مطبهای پزشکان، کلینیکهای دندانپزشکی، آزمایشگاهها و داروخانهها، مراکزی هستند که میتوانیم در مورد آنها نظر بنویسیم.
مراکز تجاری
بقالیها، سوپرمارکتها، فروشگاهها و مراکز خرید در این دستهبندی قرار میگیرند. برای نوشتن نظر در مورد این مراکز، نوشتن ساعت کاری، امکان ارسال به محل، داشتن پارکینگ، مناسب بودن قیمتها و امکانات جانبی، میتواند برای دیگران بسیار مفید باشد. نوشتن این که شما به دنبال چه کالایی بودهاید و به راحتی آن را پیدا کردهاید یا نه هم، در مورد فروشگاههای بزرگ و مراکز خرید بسیار مهم است.
مراکز آموزشی
مراکز آموزشی مثل دانشگاهها، مدارس و آموزشگاهها، یا شرکتهای دولتی و خصوصی و ادارات هم مراکز دیگری هستند که روی نقشه به آنها بر میخوریم و می توانیم در موردشان نظر بنویسیم. بزرگ بودن و تعدد شعبهها و ساختمانهای این مراکز گاهی باعث میشود که مراجعهکنندگان دچار سردرگمی شوند، در حالی که هر کسی با نوشتن اطلاعات مفید در قسمت نظرات نقشه بلد میتواند به کاربران دیگر کمک کند. مطمئنا هیچکس به اندازه کسانی که دانشجوی یک دانشگاه هستند، نمیتوانند یه دیگران در مورد بهترین راه دسترسی به دانشگاه، یا پارکینگ مناسب برای خودرو راهنمایی کند.
نوشتن یک نظر تاثیرگذار روی نقشه بلد
حالا که با خواندن این مطلب، دیدیم که نظر نوشتن محدود به کافه و رستوران نمیشود، وقت آن رسیده که به دنبال نوشتن نکات شاخص و تاثیرگذار برای یک مطلب برویم. ما در بلاگ بلد، در چند مطلب مختلف به این موضوع پرداختهایم. از نکاتی کلی که باید در نوشتن نظر رعایت کنیم، تا نکاتی که به طور خاص مربوط به نوشتن نظر در مورد رستورانها و کافهها و ۸ نکتهٔ کلیدی برای نوشتن دربارهٔ هتلها و جاذبههای گردشگری هستند. پیشنهاد میکنم خواندن آنها را از دست ندهید و اگر پیشنهاد دیگری برای نوشتن نظرات دارید حتما در نظرات همین مطلب برای ما بنویسید.